
Өчигдөр би баян хүүхэнтэй суугуул яах тухайгаа 2 насаар ялгаж бичсэн билээ. Харин өнөөдөр ядуу хүүхэнтэй гэрлүүл яах тухайгаа бичье гэж бодлоо. Мэдээж амьдралын жамаар 20 нас хүрээд ирэнгүүт хажуудаа нэг юм дагуулаад гангар гунгар гэсэн шиг суумаар санагдах нь баян ч тэр ядуу ч тэр хүнд төрдөг хүсэл бөлгөө. Нэг тийм хүсэл нь юу юугүй оволзтол хөдөлсөн ядуу мөртлөө тун царайлаг хүүхэнтэй танилцжээ гэж бодьё. Тэгүүл би анхандаа үгээгүй хоосон гэдгийг нь судлалгүй салгалж чичрээд, өглөө оройгүй явах замыг нь отсоор байгаад өөртөө дасгаад авч таарна. Хэсэгтээ харанхуй булан, орц морцоор дагуулж хэснэ гэж байгаа. Тэгэлгүй яахын би өөрөө бас ядуу, гэхдээ яг ядуугийн туйлын арай дээд талд нь амьдарч байгаа юм чинь бар сав, ядахдаа дэнжийн 1000-ын зах дээр байдаг цайны газарт дагуулж ороод ганц хуушуур аваад өгөх мөнгөгүй юм чинь...
Мэдээж хэрэг нөгөө хүүхэнтэйгээ тааралдангуутаа хоол авч өгөөч гэж шууд хэлж чадахгүй гэхдээ тойруугаар санаагаа янз янзаар илэрхийлж үзнэ ш дээ. Өөрөө ороод хоол идэж үзсэн юм шиг хэд хэдэн хоолны газрын нэр хэлээд л шал худал хоолны нэр зохиогоод л байна. Даанч нөгөөх нь мөнгөгүй юм чинь ойлгосон ч гэсэн миний урдаас шал хөлдүү царай гаргаад л байна. Тэгж тэгж байснаа нэг өдөр... чи дандаа хоол ярьж миний хорхойг хүргээд байх юмаа... гэнгүүт би ганцаараа биш бас нэг амьтны ходоодны шүүсийг ялгаруулаад байгаагаа хөмөрсөн тогоо цоорох мэт тас хийтэл ойлгож балрана гэж байгаа. За тэгээд тойруугаар хоол нэхэхийнхээ хажуугаар бас боломж таараад хүнгүй газар олдвол нөгөө хүүхнээ бас янзалчих гээд үзнэ ш дээ. Нөгөөдөх нь хүн ухаантай юм болохоороо бас зүгээр байхгүй хуруу гар, хошуу амаараа наалдаж барьж янз янз болсоор байгаад нэг мэдэхэд “гоол”...
За тэгээд айлын охин хүүхдэд үрээ шахцан амьтан хүүхдээ үзнэ гээд бөөн баяр болсоор нэг гэртээ орох нь гарцаагүй. Эр хүн шүү юм болохоороо хадмындаа суухгүй (миний амьдарч байгаагаас тааруу бол) гэж үзнээ. Тэгээд хашаанд амьдардаг бол өөрийн хэд дээрээ бас нэг гоол алдсан хоолны сав нэмээд 4 ханатай монгол гэрийн хоймрын шалыг дүүргэнэ. Байранд (орцны жижүүрийн шатны доор байдаг) суудаг бол тэр хавийнхандаа хүнтэй суулаа барьлаа гэж хэсэг какрана. Нэг өдөр мэдээж хурим маягтай юм хийнээ. Барс зах дээрээс баахан “Гомбоо” бөөндөж аваад ойр дотныхоо өөртэйгээ адилхан хэдэн юмнуудыг хоёр талаасаа цуглуулж байгаад хувааж уугаад л болоо. Хуримаараа хэдэн төгрөг олчих далд санаатай... даанч амны хишиггүй амьтад болохоор бэлгэнд ирсэн мөнгө нь гарсан зардлынхаа талд нь хүрэхгүй байснаас бүх насны амьдралын зөрчил эхлэнэ ш дээ. Нөгөө залгисан “гоол” эхийнхээ гэдсэнд томроод эхлэнгүүт хөдөлгөөн эрүүл мэндэд тустай гэх ухааны юм ярьсаар байгаад 9 давхар байрны орцны жижүүр хийдэг бол эхнэр аштай юмаарай шал, хана угаалгана. Шил, лааз түүдэг бол 1-2 шуудай, олж нөгөөдөхдөө үүрүүлээд явуулна. Тэгж явуулахдаа: ... жирэмсэн хүнд хүмүүс гоё юм өгдөг гэж панаалдахаа мартахгүй. Өөрөө гэртээ үлдээд нэг их хиртэй, цагаан даавуугүй, хөвөн нь цоорхойгоор нь цувсан хөнжилдөө ороод унтахгүй ч гэсэн хэвтээл хэвтээл өдөр сарыг өнгөрөөх шиг болно. Хэрвээ гэрээсээ гарвал ойр хавийнхаа хамгийн бүтэхгүй гэсэн юмнуудтай нийлж хэдэн найрка хувааж уугаад эцэст нь зодолдоод нүүр ам гэж авах юмгүй болно. Хэсгийн цагдаа магдаа хараад худлаа нэг их айсан дүр гаргаад сурцан. За тэгээд 5 үгний 3 нь П...а. Анх сонссон хүн бол намайг өөр үг мэддэггүй байх гэж гайхмаар хэлдэг наацан. Нэг их ном сонин цуглуулнаа бас болоогүй. Тэр нь юу байх вэ гэхээр шар сонин дээр гарсан чөтгөр шулам, садар самуун, шоронгийн овгоруудын тухай хэсгүүдийг нь урж аваад гудсан завсраа хадгалаастай. Буу халаад худал хусах болохоороо нөгөөдөхөө л ярина. Жаахан халамцуу байвал хольж хутгаад утга учиргүй юм ганцаараа чалчсаар байгаад суусан газраа тэр чигээрээ нам. Ариун цэвэр сахих талаар бол үнэн 0. Цагаан сар дөхөхөөр осолгүй хажуу айлууддаа орж буузнаас нь хусна гэж бодоод үсээ хэдэн талаас нь эхнэрээрээ хайчлуулаад, шанага усаар л өөрийгөө болгоод сурцан байх болов уу. Зун болонгуут түлээ нүүрс гэх зовлонгүй болж өдрийн ихэнхийг нөгөө муу Туулын эрэг дээр л өнгөрөөнө. Гальт мульт hello, bye bye гэдгийг сураад энд тэнд тааралдсан жуулчинтай юм ярих санаатай. Даанч нөгөөдүүл нь манийг тоохгүй. Тоож байгаа нэг нь зураг мураг авснаа нутагтаа аваачаад Чингисийн үеийн хүн мүн гэх ухааны нэр өгөөд интернетэд тавьцан байхыг нь харсан хүмүүс гудамжинд тааралдаад таньж маньж нүд болгоно.
Авсан авгайдаа жинхэнэ арслан, бар, галзуу чоно шиг аашлана. Нөгөөдөх нь гэж зайлуул хүүхэд гаргаад гам бариагүйгээс болоод бөөн өвчний үүр болцон. Тэрнийг ойлгох ухаан надад юу гэж заяах билээ, өвдөөд хэвтэж байхад нь баашиллаа гэж үзнэ. Нөгөө эхнэр шүү юм нь ядуу дээрээ ажилгүй. Гараас нь нэг гардаг юм гэж үгүй. Нэг юм арай хийж эхлээд л нусаа татаад таг дуугүй болж байгаа, болохгүй байгаа нь мэдэгдэхгүй ухантаад ноцолдоод суучихна. Тэгэхээр нь маний уур хүрээд яасан бүтэлгүй муу П...а, нохой, гичий мичий гээд Монгол хэлний мэдлэгээ гайхуулж байснаа угз татан аваад хараалтайгаа хамт нухаж нухаж байгаад бүтэхгүй болохоор нь хаашаа ч хамаагүй чулуудсаар байгаад авч ч болохгүй хаяж ч болохгүй юмаар гэр орон нь дүүрцэн.
Олон хүн цугласан газар очвол царайлаг хүүхэн хараад эргүүлэх гэж үзнэ. Тэр үедээ нөгөө муу авгайгаа тас мартанаа. Гэнэт гараад ирвэл хөөж, тууж, уйлуулж үйлийг нь нь үзэх шиг болно. Тэгсэн мөртлөө бас нөгөөхийгөө яваад өгвөл амаараа шороо үмхэх дээрээ тулна гэдгээ мэддэг мангар бацаан байх байсан болов уу ... зайлуул.
Мэдээж хэрэг нөгөө хүүхэнтэйгээ тааралдангуутаа хоол авч өгөөч гэж шууд хэлж чадахгүй гэхдээ тойруугаар санаагаа янз янзаар илэрхийлж үзнэ ш дээ. Өөрөө ороод хоол идэж үзсэн юм шиг хэд хэдэн хоолны газрын нэр хэлээд л шал худал хоолны нэр зохиогоод л байна. Даанч нөгөөх нь мөнгөгүй юм чинь ойлгосон ч гэсэн миний урдаас шал хөлдүү царай гаргаад л байна. Тэгж тэгж байснаа нэг өдөр... чи дандаа хоол ярьж миний хорхойг хүргээд байх юмаа... гэнгүүт би ганцаараа биш бас нэг амьтны ходоодны шүүсийг ялгаруулаад байгаагаа хөмөрсөн тогоо цоорох мэт тас хийтэл ойлгож балрана гэж байгаа. За тэгээд тойруугаар хоол нэхэхийнхээ хажуугаар бас боломж таараад хүнгүй газар олдвол нөгөө хүүхнээ бас янзалчих гээд үзнэ ш дээ. Нөгөөдөх нь хүн ухаантай юм болохоороо бас зүгээр байхгүй хуруу гар, хошуу амаараа наалдаж барьж янз янз болсоор байгаад нэг мэдэхэд “гоол”...
За тэгээд айлын охин хүүхдэд үрээ шахцан амьтан хүүхдээ үзнэ гээд бөөн баяр болсоор нэг гэртээ орох нь гарцаагүй. Эр хүн шүү юм болохоороо хадмындаа суухгүй (миний амьдарч байгаагаас тааруу бол) гэж үзнээ. Тэгээд хашаанд амьдардаг бол өөрийн хэд дээрээ бас нэг гоол алдсан хоолны сав нэмээд 4 ханатай монгол гэрийн хоймрын шалыг дүүргэнэ. Байранд (орцны жижүүрийн шатны доор байдаг) суудаг бол тэр хавийнхандаа хүнтэй суулаа барьлаа гэж хэсэг какрана. Нэг өдөр мэдээж хурим маягтай юм хийнээ. Барс зах дээрээс баахан “Гомбоо” бөөндөж аваад ойр дотныхоо өөртэйгээ адилхан хэдэн юмнуудыг хоёр талаасаа цуглуулж байгаад хувааж уугаад л болоо. Хуримаараа хэдэн төгрөг олчих далд санаатай... даанч амны хишиггүй амьтад болохоор бэлгэнд ирсэн мөнгө нь гарсан зардлынхаа талд нь хүрэхгүй байснаас бүх насны амьдралын зөрчил эхлэнэ ш дээ. Нөгөө залгисан “гоол” эхийнхээ гэдсэнд томроод эхлэнгүүт хөдөлгөөн эрүүл мэндэд тустай гэх ухааны юм ярьсаар байгаад 9 давхар байрны орцны жижүүр хийдэг бол эхнэр аштай юмаарай шал, хана угаалгана. Шил, лааз түүдэг бол 1-2 шуудай, олж нөгөөдөхдөө үүрүүлээд явуулна. Тэгж явуулахдаа: ... жирэмсэн хүнд хүмүүс гоё юм өгдөг гэж панаалдахаа мартахгүй. Өөрөө гэртээ үлдээд нэг их хиртэй, цагаан даавуугүй, хөвөн нь цоорхойгоор нь цувсан хөнжилдөө ороод унтахгүй ч гэсэн хэвтээл хэвтээл өдөр сарыг өнгөрөөх шиг болно. Хэрвээ гэрээсээ гарвал ойр хавийнхаа хамгийн бүтэхгүй гэсэн юмнуудтай нийлж хэдэн найрка хувааж уугаад эцэст нь зодолдоод нүүр ам гэж авах юмгүй болно. Хэсгийн цагдаа магдаа хараад худлаа нэг их айсан дүр гаргаад сурцан. За тэгээд 5 үгний 3 нь П...а. Анх сонссон хүн бол намайг өөр үг мэддэггүй байх гэж гайхмаар хэлдэг наацан. Нэг их ном сонин цуглуулнаа бас болоогүй. Тэр нь юу байх вэ гэхээр шар сонин дээр гарсан чөтгөр шулам, садар самуун, шоронгийн овгоруудын тухай хэсгүүдийг нь урж аваад гудсан завсраа хадгалаастай. Буу халаад худал хусах болохоороо нөгөөдөхөө л ярина. Жаахан халамцуу байвал хольж хутгаад утга учиргүй юм ганцаараа чалчсаар байгаад суусан газраа тэр чигээрээ нам. Ариун цэвэр сахих талаар бол үнэн 0. Цагаан сар дөхөхөөр осолгүй хажуу айлууддаа орж буузнаас нь хусна гэж бодоод үсээ хэдэн талаас нь эхнэрээрээ хайчлуулаад, шанага усаар л өөрийгөө болгоод сурцан байх болов уу. Зун болонгуут түлээ нүүрс гэх зовлонгүй болж өдрийн ихэнхийг нөгөө муу Туулын эрэг дээр л өнгөрөөнө. Гальт мульт hello, bye bye гэдгийг сураад энд тэнд тааралдсан жуулчинтай юм ярих санаатай. Даанч нөгөөдүүл нь манийг тоохгүй. Тоож байгаа нэг нь зураг мураг авснаа нутагтаа аваачаад Чингисийн үеийн хүн мүн гэх ухааны нэр өгөөд интернетэд тавьцан байхыг нь харсан хүмүүс гудамжинд тааралдаад таньж маньж нүд болгоно.
Авсан авгайдаа жинхэнэ арслан, бар, галзуу чоно шиг аашлана. Нөгөөдөх нь гэж зайлуул хүүхэд гаргаад гам бариагүйгээс болоод бөөн өвчний үүр болцон. Тэрнийг ойлгох ухаан надад юу гэж заяах билээ, өвдөөд хэвтэж байхад нь баашиллаа гэж үзнэ. Нөгөө эхнэр шүү юм нь ядуу дээрээ ажилгүй. Гараас нь нэг гардаг юм гэж үгүй. Нэг юм арай хийж эхлээд л нусаа татаад таг дуугүй болж байгаа, болохгүй байгаа нь мэдэгдэхгүй ухантаад ноцолдоод суучихна. Тэгэхээр нь маний уур хүрээд яасан бүтэлгүй муу П...а, нохой, гичий мичий гээд Монгол хэлний мэдлэгээ гайхуулж байснаа угз татан аваад хараалтайгаа хамт нухаж нухаж байгаад бүтэхгүй болохоор нь хаашаа ч хамаагүй чулуудсаар байгаад авч ч болохгүй хаяж ч болохгүй юмаар гэр орон нь дүүрцэн.
Олон хүн цугласан газар очвол царайлаг хүүхэн хараад эргүүлэх гэж үзнэ. Тэр үедээ нөгөө муу авгайгаа тас мартанаа. Гэнэт гараад ирвэл хөөж, тууж, уйлуулж үйлийг нь нь үзэх шиг болно. Тэгсэн мөртлөө бас нөгөөхийгөө яваад өгвөл амаараа шороо үмхэх дээрээ тулна гэдгээ мэддэг мангар бацаан байх байсан болов уу ... зайлуул.
.... aa harin 40-toi er yaah baisan bol?
ReplyDeleteГамбино үнэн юм бичиж. Амьдрал иймэрхүү байдаг байх. Мань нь яаж авгай авнаа?
ReplyDelete